Snart slut...

Tiden bara rusar i väg. Trodde att jag skulle känna mig mätt på valpar efter två kullar så tätt men det är nästan tvärtom. Nu har man ju kommit in "valplunken" och fått till riktigt bra rutiner och då helt plötsligt är det roliga slut. Det kommer att dröja minst ett år innan det blir några fler kullar. Meja skall inte ha fler kullar och nu vill jag hinna utvärdera Majkens valpar. Jag känner mig dock nöjd så här långt då jag fått mycket positiv feedback då det gäller tidigare vapars mentalitet och deras sociala beteende. Detta är det absolut viktigaste för mig.
Denna kull har ju varit extra trevligt att föja då det är så tätt inpå den förra. Vad jag väl kan säga ; är att det varit jämt i kullarna (ingen direkt "fula ankungen och ingen som visat sig rädd" har funnits i kullarna. Det är bara att hålla tummarna för att det även fortsättningsvis går bra. 
Nu går vi in på sista veckan med de små, flera av dem lämnar oss nästa helg.
Då detta är avklarat (eller vad man ska säga) kommer nästa stora ändelse. Att bli mormor känns stort!


Farmor Tuula var här i torsdags och tog en titt på de små. Hon tycker så mycket om dem
(och de om henne).
Det är så intressant och trevligt att titta, begrunda och diskutera valparna med Tuula för hon ser ju och jämför
med pappa Bernie och jag ser Majken och det som finns bakom henne. Samt att Tuula sitter inne med en stor kunskap och erfarenhet som jag gärna tar del av. SÅ STORT TACK FÖR BESÖKET TUULA!



Lindekrull's Thilde numera Kesti som kommer att bli en Malungs kulla, trivs bra ute i rabatten.
( I Malung kallas Kerstin för Kesti).



Majken har fortfarande ett enormt tålamod med de små. Hon leker gärna med dem. 
Här med Lindekrull's Thea (Lilly).



Thim o Thor kampar om räven. Thor kommer att flytta till Sundsvall och Thim blir Stockhoms grabb.



Mamma har ett tålamod utan dess like.



Kämpa, kämpa! (Thyra och Thea)



Dalle-Kalle (Da-Silva är en ovärderlig "lekfarbror") Han leker med dem och lär dem.
Mormor Meja därimot hon bara lär dem.



Majken finns hela tiden med och ser till att allt går rätt till, även då Dalle-kalle leker med de små.



Det handlar faktiskt inte om bara hundar i vår familj. Förra helgen passade
vi på att plasta in Elins mage  för att sen göra.......



en gipsavgjutning  som minne av den fina magen.
Resultatet av magen kommer att visa sig omkring 4/4.. så spännande!


 

Kommentarer
Postat av: Marita, Mats, Tova, Elin o Maja Danielsson

Hej!

Vad roligt med lite bilder. Ser ut att vara bra fart på dom!! Vi ser jättemycket framemot lördag då vi får ta hem vår lille prins! Han kommer få det bra här i Njurunda!

2012-03-18 @ 07:39:55
Postat av: Nina

Hej!

Kul med nya bilder.Längtar jättemycket till den 27 när vi kan hämta hem vår nya lilla familjemedlem. Det skall bli både roligt och spännande.

2012-03-18 @ 12:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0