DA-Silva Bis Perrospecialen 2012

Hemkommen efter en varm,skön semester på Alcudia så försöker jag nu stå ut i 7 plusgrader blåst och tidvis även regn. Det är inte helt lätt, vi är ju i alla fall i Juni månad.

I går var dock en dag jag länge sett fram mot och sent kommer att glömma, nämligen 2012-års Perro special i Lida.
Över 80 Perros var anmälda och en hel del fina hundar deltog.  Så hur gick det då? Jo Da-Silva blev BIR/BIS, han är för go den Pojken! Jag är stolt och lycklig matte/uppfödare i dag!



Vissa hade åkt långt. Fina Mojje Da -Silvas helbror kom ända från Sundsvall och belönades med excellent och blev tvåa i konkurensen med mkt bra kritik. Husse o matte belönade honom med att göra om honom till nakenhund då han kom hem.




Med på utställningen från kennel Lindekrull var även Lindekrull,s Vira av Medina (Mimi). Hon skötte sig mycket bra för att vara första gången, ville upp och pussa på domaren. Mimi blev tvåa i valpkonkurensklassen och belönades med HP. TACK snälla Cecilia o Hans för den goda middagen hemma hos er i Rönninge efteråt! Det smakade himmelskt efter denna dag som startade redan kl 04.00.



Fick även en glädjande hälsning från Biristrand i Norge. Lindekrull's Vittra av Medina (Dina) och matte Laila var på lördagen på NKK,s utställning i Drammen. Dina blev BIR av tio tikvalpar och slutade som BIG 3. Jättegrattis till Laila och Dina!




Stort Tack till alla valpköpare som låter ställa ut era valpar, jag är så Tacksam för det!

Sist men inte minst svängde jag förbi kennel Tussberget på vackra "Knoppbacka" gård i Grillby och tittade på Da-Silvas och Viljas valpar på vägen hem. Vilka underbara varelser! Vår parningsvalp Ascona som skall bo hos fodervärd här i Borlänge var helt underbar. Det skall bli så kul att få följa denna kull, det fanns minsan fler där som jag gärna tagit med mig hem.
Lilla Ascona som kommer att heta
Selma är här ute på egna äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0