Majken o Mojje

Dagarna o veckorna bara rusar på även detta år verkar det som. Har haft flera dar här nu som det nästan varit lite vår känning och det märks redan att dagarna blir längre. Majken är bra rund om magen nu men hon är pigg och allert och följer fortfarande smidigt med på allt vi företar oss. Hon var mäkta sur härom dagen då hon fick vara kvar hemma och de andra fick ut på en rejäl sparktur, men jag tyckte att där gick gränsen. Det är bara två veckor kvar nu till vi får vad som gömmer sig i den runda magen.
Enligt alla rapporter så går det bra för valparna i sina nya hem. Hussar och mattar verkar väldigt nöjda och lyckliga över sin nya familjemedlem.
För egen del så känner jag mig både lycklig och upprymd. Jag har nämligen fåt klartecken från nevrologen att börja träna i gen efter skallskadan i april. Helt fantastisk känsla att delta i ett spinningpass i gen eller att knyta på mig joggingskorna och ge mig ut på en joggingtur. Det senare är även hundarna överlycklig över. Har bestämt mig för att i fortsättningen försöka att bara fokusera på alla kvarvarande funktioner och inte på de ev. förlorade. Har nu börjat kunna ta in och förstå att jag ändå haft en enorm tur att det gått så pass bra som det gjort.




Mojje (Lindekrull's Mojje av Medina) En trevlig snygging som roar sig i "hinderbanorna" i Sundsvalls skogar som stormen Dagmar orsakat. Husse Lars Nordin tar så härliga bilder på Mojje och jag är så glad överatt få ta del av dem! Hoppas vi får möjlighet att träffas i Sundsvall i april.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0