110905

Vi har haft en toppenhelg i Gränna där SPDAEK har sin årliga Perroträff. En träff som samlar fler och fler deltagare för varje år. Årets träff samlade över 100 Perros med hussar och mattar som passade på att prova på de många aktiviteter som erbjöds. Agility, Rallylydnad, uppletande, bowling, personlig rådgivning i sin träning, pälsvård är bara något av allt som erbjöds. KM i Lydnad och Rallylydnad gick också av stapeln i samband med träffen. Inte nog med att vi fick delta i en jättetrevlig träff som Johan och Susanne var generaler för i det vackra Gränna så hade vi även turen att ha strålande väder också.
För min del så åkte jag ner tillsammans med min syster, Majken och Meja. Vi delade stuga med Helena och Birgitta och de fem hundar som de hade med sig. Så fyra för varandra ganska så obekanta kvinnor tillsammans med sju Perros i en stuga undrade man väl lite vad man gett sig in på. Helgen blev förståss hellyckad, kvinnorna är inte så obekanta för varandra nu längre och hundarna skötte sig exemplariskt. Jag och Majken debuterade i Rallylydnad och jag är jättenöjd, vi fick behålla 82 poäng av de 100 man får vid start, det krävs 70 för godkännande så det får duga. En mycket trevlig sport som jag varmt kan rekomendera.
Den stora aktiviteten för oss var dock att Meja höglöpte och det blev under helgen två fina parningar mellan Meja o Tjabo så nu börjar den långa väntan på ultraljudet i oktober.

SECH, SEVCH FunnyFarms Hasta Manana (Tjabo)


                                                             OCH


SECH, SEVCH,LP1 Aqualines K' Laguna De Medina (Meja)


Hoppas v.44 på många små godingar


(Let's Dance-kullen)

Kommentarer
Postat av: anneli

Tack för trevligt sällskap i Gränna. Nu håller vi tummarna för valpar hos er:)Kram Anneli o Nanna

2011-09-06 @ 19:33:12
URL: http://www.la-sirenitas.se
Postat av: Anonym

Tack själva Anneli o Nanna!Jag har Gränna abstinens och längtar redan till nästa år.

Ja nu får vi hålla tummarna, tre jättefina parningar borde väl ge resultat.

Kram Anneli

2011-09-06 @ 21:22:24
Postat av: kickan

Va roligt med Meja & Tabo:)jag håller tummarna o kikar in på din sida;)kram Kickan

2011-09-07 @ 09:19:34
URL: http://carizmas.blogg.se/
Postat av: Helena Danielsson

Hej Anneli o Meja

Ja tänk att vi kunde sova i en stuga med 7st hundar varav en höglöpande tik o två hanar :)Men alla sov ju lungt ;)

Det ska bli så spännande och se vad det blir för resultat av resan :))

Kram Helena o slick från Tjabo

2011-09-08 @ 08:46:58
URL: http://www.banobahias.se
Postat av: Anneli

Ja Helena, det skall nog vara Perros för att man skall kunna genomföra något dylikt. Nu hoppas vi på många fina "kärleksbarn".

Kramar från Anneli o Meja

2011-09-09 @ 20:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0