Valparna två veckor.

Oj vad fort det går! Valparna blir två veckor i dag och det börjar bli mer och mer fart i valplådan. Meja kan nu lämna dem en stund och i dag var hon med till skogen en sväng vilket uppskattades mkt. I går tog hon och jag en lekstund ute på gården och hon hängde i kamptrasan som om hon själv skulle vara valp, taggad till tusen. Valparna växer så det knakar och i tur och ordning så väger Vilse;1200g, Vittra; 1070g, Vira;1250,Vissla;1230g och VVilja;1150g så alla har de gått upp bra i vikt och de är så nöjda. Alla har nu öppnat ögonen och är uppe på benen och stapplar. I dag såg jag även att lilla Vilse försökte sig på att leka lite.



Det börjar bli trångt vid mjölkbaren nu. Från v. Vittra, Vilse,Vissla,Vira och Vilja.


Ingen vidare bild men vad jag vill visa är att så här ligger de ofta: svart/svart, svart-vit/svart-vit och så ensam brun-vit. Detta har jag ju också kunnat se vid lek då många olika Perros träffas och leker, att de parar i hop sig efter "utseende".


Men här har i alla fall Vilja parat i hop sig med Vissla.


Lilla Vira blinkar med sina nyöppnade och än så länge blå ögon.


Skönt att ha någon att hålla om tycker Vittra som håller om Vira.


Vilse försöker leka med Vissla (Vild i blicken).



De vuxna hundarna, inte att förglömma i "valpruset".

I går fick Majken och Da-Silva antagligen sin sista cykeltur för säsongen för i dag är det snorhalt efter vägarna. Alla tre hundarna fick sig ett bad efter dagens skogstur. I morgon skall Majken falla offer för klippmaskinen så hon är snygg och proper inför slutet av nästa vecka. Då skall hon nämligen "dejta" Lindvattnet's Felipe (Börnie). Se vidare under valpar. 


Några sköna höstdagar har vi tillbringat i skogen och lagt vilspår. Majken spårar hur som bra som helst men tycker klöven är för stor att bära så matte får släpa hem den medan hon letar efter mer spår.


Niilo (Aqualines Monroyo) som ägs av min syster Inger, har inga problem att bära bjässiga älgklövar. Han är så stolt över att ha hittat klöven och den är hans, bara hans.

Ha en fortsatt trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Kesti

oj oj oj vilka sköningar Snart kommer jag och gosar.

Lycka till med Majken & Börni

Kram

2011-11-20 @ 16:31:45
Postat av: Elin & Alpha.

Vilka härliga valpbilder och höstbilder!!

Där hade nog Alpha velat vara med! ;)

2011-11-21 @ 11:17:21
URL: http://www.anziehendsalpha.blogspot.com
Postat av: Sangrid

Jag har gjort samma iaktagelse när vi hade cavalierer

De parade alltid ihop sig med samma färger Lustigt När det sägs att hundar är färgblinda Det köper inte jag Kanske den brunvita vill till Västerås :)

2011-11-22 @ 23:02:01
URL: http://sangridolasse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0