Måndag efter en händelserik helg.

Tycker om de tidiga morgonpromenaderna då man får möta ljusnngen. Alla som småspringer hit och dit och verkar vara på väg någonstans. Allt känns så fullt av liv då. Så för mig känns denna måndag morgon faktiskt helt ok!

En väldigt trevlig helg har paserat med besök av blivande valpköpare både på lördag och söndag. Mycket trevliga bekantskaper båda dagarna.
På söndagen tog jag mig tid med en längre promenad i skogen. Där hittade Da-Silva en guldklocka så nu skall vi göra oss en tur till farbror polisen med den.
Lite förvånad blev jag dock då det ringer på dörren på självaste 2:a advent-söndagen och utanför står en av SKK,s Kennelkonsulenter. Det blev en trevlig adventsfika och pratstund med honom. Jättebra att de gör oanmälda besök samtidigt är det lite svårt att just då komma i håg vad man själv kanske skulle vilja fråga om. Jag fick dock några frågetecken besvarade som jag annars skulle ringt Skk om så det var ju bra och kopian på protokollet han lämnade efter sig var trevlig läsning. "Förhoppningsvis ses vi om 4 år i gen" sade han då han gick, synd att de inte kommer oftare tänker jag. Jag vet dock de som haft uppfödning över 30 år men aldrig sett en kennelkonsulent så jag ska väl inte klaga.
I eftermiddag kommer kära dottern Elin och då skall vi försöka fota lite 4-veckorsbilder på de små.
Efter det så blir det ett rejält "julbad" för Da-Silva som skall delta vid året höjdpunkt på Älvsjömässan på söndag. Sen vill jag ha frost hela veckan så han håller sig ren o fin. Skall bli så trevligt att träffa alla Perros o "Perrofolk" i gen.
Ha en härlig måndag allesammans!


Meja, Da-Silva och Majken 2:advent.

Kommentarer
Postat av: Sofie Lundeqvist

Vad roligt att läsa om Dig och hundarna, känns väldigt bra för mig som har för långt för att åka och hälsa på valparna.Jag tycker det är lika spännande varje gång det finns något nytt att läsa på bloggen och givetvis då nya foton tagits av de små liven. Jag tycker det ska bli så spännande med en liten tik i huset och vi längtar alla jättemycket efter henne. Vintriga hälsningar från ett snöigt Östersund

2011-12-05 @ 14:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0