Lite mildare väder tack! 100110

Jag tycker om vintern, riktig vinter med snö och några minusgrader. Möjligheter till skidåkning, åka skridskor eller pulka med Hampus. Härliga utflykter med hundar, familj o vänner i skogen, eld, korvgrillning, glögg och picknick. Ja det finns hur mycket trevligt som helst att göra i denna årstid men......
Nu räcker det med denna ihållande kyla! Vet inte för vilken dag i ordningen termometern visar -25 eller ännu mer då jag släpper ut hundarna på morgonen, har tappat räkningen. Känner bara att nu är vi så himla uttråkade både folk o hundar i familjen så det börjar bli olidligt. För inget av ovannämnda aktiviteter är ju möjligt att göra i denna kyla. Vi är ändå något förskonade här uppe i Skräddarbacken för vi verkar ha någogra grader varmare än då vi kommer ner från "berget". I fredags då jag kom till jobbet visade termometern -34, då är man glad att man har ett jobb där man huvudsakligen vistas inomhus.
Dubbla jackor, byxor, vantar, mössor, huvor och mina underbara"icebugs" gör ändå att hundarna och jag kan vistas i skogen någon timme per dag annars blir det snabba rastningar på gården. Hundarna är inte så pigga på koppelpromenader i denna kyla men skogen tackar de inte nej till.
Så det är väl bara att ta på sig hela munderingen och ge sig ut en sväng. Sen får det bli ett besök  på badhuset med Hampus för att stilla en femårings kroppsliga energi för ett tag.

Kommentarer
Postat av: Maria & Sasha

Hej Meja, Majken & Anneli!



Jag blev så glad att ni hittade min blogg om Sasha Chokladnos! Det är lite spännande att ge sig ut i bloggrymden.



Vilken fin hemsida ni har och vilka underbara perrosar! Majken är en valp i Sashas ålder ser jag - och SÅÅÅ fin! Jag minns att jag har varit här och surfat tidigare men senast jag var här skulle Meja till att löpa. Jag förstår att Majken är hennes valp! Vad mysigt med en valp från en underbar och älskad hund. Det är en dröm jag också så smått har börjat nära...



Hälsningar Maria & Sasha

2010-01-10 @ 11:01:19
URL: http://sashachokladnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0