Viltspår 091015

I dag gjorde Meja och jag ett tappert försök att klara championatet i viltspår. Det gick inte riktigt som vi tänkt oss men Meja gjorde ett fantastiskt jobb. Det var en helt annan terräng än den vi gick i Årsunda, risigt ,snårigt "trångt" och sumpigt men Meja jobbade på jättebra. Hon klarade första vinkeln klockrent men i andra hände något, där gick hon rakt fram. Jag blev så småningom fundersam om spåret verkligen kunde gå i detta eländiga område, men Meja verkade vara så säker på sin sak att jag lät henne fortsätta. Efter ett tag sade domaren att nu var vi en bit i från spåret så jag fick ta tillbaka henne, vilket kostade oss ett första pris. efter detta så tuffade hon på som tåget i gen, klarade tredje,fjärde vinkeln och återgången samt skottprovet mkt bra, det märks att hon börjar få lite rutin för nu var hon ivrig att komma i väg i gen då det smullit, hon vet väl att viltdelen är nära då. Men Men "Det kostar att ligga på topp" så det är väl bara att anmäla sig till ett nytt prov och hoppas på att vi hinner innan snön kommer. Det är ändå en stor tillfredställelse att se hur avkopplad Meja tar i gen sig i bädden, hon verkar vara riktigt nöjd med dagen.
Vi hade sällskap av en liten cockertik som också hette Meja, det blev samma resultat för henne så det var väl helt enkelt inte "Mejornas" dag i dag.

Kommentarer
Postat av: Anneli Vestlund

Skall väl kanske tillägga att vi fick ett andra pris.

2009-10-25 @ 13:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0