091028 Viltspårchampion

 I dag fixade vi det, Meja tog sitt tredje första pris och är därmed Svensk viltspårchampion. Det var inte det bästa spåret hon gjort precis men det räckte. Sååå skönt nu har vi nått 2009 års mål. Vi lägger nog därmed spårandet på hyllan för denna säsong om det inte skulle bli en väldigt snöfattig vinter, men vi kommer absolut att fortsätta till våren i gen för det är så roligt. Man lär så enormt mycket för varje spår jag går. Själva spårandet är ju väldigt kul men det är nästan lika kul med allt analyserande efteråt. Det tar nästan ett dygn efter varje spår innan jag har grubblat och analyserat färdigt. Det jag kommer fram till mer och mer är att jag måste ha en mkt bra spårhund för hon har en "katastrof" till förare i snöret bakom sig.
Nu skall hundarna få lite vila hos Elin för matte skall åka till Falkenberg tillsammans med jobbarkompisarna och roa oss ett par dar. Kommer hem i gen på lördag och då laddar vi om för en trevlig Perroträff i Smedjebacken. Skall bli så kul att träffa alla i gen!

Kommentarer
Postat av: Susanne och Ella

Jättegrattis,

Vad duktiga ni är :-)



Susanne och Ella

2009-10-28 @ 22:21:42
URL: http://calmigoscaramella.blogg.se/
Postat av: Nanna och Anneli

STORT GRATTIS till Chammpionatet.Verkligen roligt:)

Vi ses i helgen...Sme'backarna

2009-10-29 @ 08:14:57
URL: http://la-sirenitas.se
Postat av: Louise

GRATTIS, till framgången i viltspåret!

En stor kram till Meja,från spårkompisen Isa och lillebror Dicho!/Louise



2009-10-29 @ 20:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0