090630 SVART O TUNGT!

Det är med stor sorg och vemod jag måste berätta att vi var tvugna att ta bort vår lilla prins i går kväll. Som ni redan vet så har jag ju varit fundersam eftersom han varit senare än tiken och att han inte velat börja gå. I går var han lugnare än vanligt men matfrisk och lekte även med Ettra. Sent på eftermiddagen fick jag se en "blåsa" bukta mellan två kotor långt bak på ryggen. Jag åkte direkt till Falu djursjukhus där de konstaterade, vad jag då redan förstått att han hade ett ryggmägsbråck,ett sk Spina Bifida med Myleorachic-chissis. Enligt veterinärerna är det medfött och extremt ovanligt. Det var förståss inget man kan göra något åt utan det bästa var ju att låta honom somna in. Det känns förståss mycket tungt även om jag är lättad över att ha fått en förklaring och jag tror att jag gjort allt jag kunnat för honom.
"Tack vår lille prins för de fyra veckor du var hos oss! Nu är du i hundhimlen och jag vet att där kan du springa på dina ben och leka för fullt"  

VI HAR VARIT MED OM DIG!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Fy vad tråkigt med lillkillen. Vad ska man säga? Är övertygad om att du gjort allt du kan Anneli.

Saknade dig på min senaste klippning av Rolex, men jag fick till det till slut.

/ Anna

2009-07-03 @ 09:18:25
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Elin

Du gjorde allt du kunde för honom mamma. Fanns ingenting mer du kunde gjort.

Nu har han det bra i hundhimlen och tänk vad skönt för honom att nu få kunna springa och leka!

2009-07-04 @ 11:34:42
URL: http://www.anziehendsalpha.blogspot.com
Postat av: Tuuoa

åååååå, Anneli vad jag blir ledsen för er skull. Tårarna rinner, nog hade ni väll kunnat fått ha honom kvar. Tänk så orättvist det kan vara.

Men det var inget att göra, han har det bra nu.

Han hade det bra innan också, med den omsorg och omvårdnad han fik.

Tyvärr så rår man inte på naturen, hur gärna än man vill.

Jag känner verkligen med er.. jätte många kramar Tuula

2009-07-04 @ 15:34:44
URL: http://www.perroflickorna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0