090111 Starten på det nya året.

Det börjar verkligen bli hög tid att jag gör ett litet avtryck här på sidan.
Kan väl säga att för mig har alla gågna helger mest bestått av ett konstigt töcken. Kvällen före julafton insjuknade jag hastigt och helt utan förvarning i influensa blev så liggande över jul o nyår. Tyckte jag börjat piggat på mig i gen då jag plötsligt insjuknade i gen i dubbelsidiga lunginflammtioner. Jag hamnade då på Falu lasarett där jag blev liggande med syrgas, antibiotika intravenöst och hela köret i fem dygn. Nu är jag hemma i gen men jag tycker det går segt med återhämtningen.
Hela familjen har sett fram emot det nya året då vi upplevt 2008 som struligt med flera jobbiga händelser, så tyckte vi att det nya året inte kan bli annat än bättre. Nu började ju 2009 inte heller så bra men det borde väl bara kunna bli bättre framöver.
Är så tacksam för att vi har så underbara stora barn som hjälpt till att ta hand om Hampus och Meja under dessa veckor då även Ulf varit krasslig. Tack även till "Faster" m familj i Dunkarbacken som hjälpt till. Hur skulle vi klarat oss utan er?
Vad gäller Meja så lyser fortfarande löpet med sin frånvaro. Ser dock att hanhundarna börjar intressera sig mer för henne än Alpha nu då vi är ute så vi får väl se. Det finns säkert någon mening med att hon inte startar ett löp i -30 graders kyla om man tänker tillbaka på på den vilda tiden och när det då var gynnsamt för en valpkull att födas. Det är bara att vänta och se.

Kommentarer
Postat av: Tuula

Hej Anneli!

Så tråkigt att du råkade ut för sånt just över jul och nyår. Skönt att du är på bättringsvägen.

kram Tuula

2009-01-12 @ 13:25:17
URL: http://www.perroflickorna.se
Postat av: StefanWeei

Heej :) Kolla gärna in mitt inlägg om choklad och dela din åsikt :D

2009-01-12 @ 13:29:40
URL: http://stefanweei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0