Äntligen börjar man bli människa i gen! 090203

Efter en eländig start på 2009 börjar jag äntligen känna mig som människa igen. Har gjort min första dag på jobbet sen 23/12, snacka om att känna sig ringrostig. Meja som fortfarande inte visar något tecken på att börja löpa verkar överlycklig över att matte börjat orka bry sig om henne i gen. Förutom en skön sparktur i ett underbart vinterväder har vi kört lite lydnad i kväll. Trots ca 5km på spark före så vara Meja helspeedad av lycka över att få träna i gen. Det kan inte finnas en hund som är mer tacksam över slikt än denna.
Min käre svåger Sten-Ove har börjat köra in Meja tillsammans med Niilo i draghundsspåret. Jättetrevlig motionsform tycker hundarna även om Meja behöver lite mer tid på sig för att förstå att det verkligen är OK. att hon drar. Själv blir jag grön av avund över att se de duktiga skidåkarna bakom hundarna i spåret, det ser så himla kul ut.
Sten-Ove är den sannaste djurvän som finns. Ett djur överlämnat i hans händer går det ingen nöd på det är ett som är säkert. Vi brukar skoja och säga att han måste ha varit mycket törstig i sitt tidigare liv eftersom hans absolut största fasa är att någon skall gå och vara törstig. Det spelar ingen roll om det är ett barn, hund eller undulat hans oro för att de inte fått vatten är lika stor ändå. Tänk om alla djurägare vore som han då skulle vi slippa alla otrevliga reportage om vanvårdade djur.
Ser fram emot helgen då jag skall åka till Romme travbana och titta på hundutställning. Det ryktas om att det kommer att komma en hel hög Perrovalpar. Det kommer även långväga gäster eftersom Kiros och Lino kommer. Hoppas Meja får lite positiva vibbar om hon får träffa Kiros.


Inger servar med påsättning av Nome-selarna medan S-O gör sig redo på
skidorna.

Här går det undan!


2,5 km tog inte många minuter.


Love är däremot inte så intresserad i draghundssporten. Han väljer att ta
det lugnt.


Vi fick till vår stora glädje vara närvarande då lilla Alicia Lillibeth Astrid Brus
fick sitt namn. Vår Elin är Alicias gudmor.


Ida som är Alicias mamma är kusinbarn till Elin, hon bär dagen till ära Leksands-
dräkten och Elin bär Gagnefsdräkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0