Främmande 081008

 I dag har vi haft jättetrevligt besök av Kristina, P-O, Kiros och Lino Fulke som denna vecka semestrar runt Siljan och som sen kommer att fortsätta till Sundsvalloch utställningen där. Besöket blev en mycket trevlig bekantskap för oss!
Kiros är en snygg och mycket stabil och trevlig herre och lilla Lino är en öppen orädd och mycket lovande valp. Dessa båda herrar fann sig väl till rätta i ny  främmande miljö, med Hampus (som inte visade sig från sin bästa sida vilket är det vanliga, då han är trött så blir han överaktiv). Meja var inte speciellt gästvänlig hon heller utan satt mest och tittade på herrarna utan att verka allt för lekfull, vilket hon annars alltid brukar vara. Road var däremot katten Love som tyckte det var väldigt intressant med lite nya hundar. Tusen tack Kristina och P-O för en trevlig pratstund och för att ni tog er tid att komma hit och LYCKA TILL på utställningen! Tyvärr var min kamera inte riktigt i form men Kristina och P-O har lovat skicka bilder då de är hemma i gen.

Vi har nu avslutat teoridelen på vår eftersökskurs och skall i mitten av november köra den praktiska delen. Jag söker därför en skytt som kan komplettera mig och Meja eftersom jag själv inte har jägarexamen.

Vi har anmält till några lydnadsprov och de närmar sig med stormsteg det är bara det att jag har svårt att komma i gång med träningen på allvar. Nästa vecka startar älgjakten här och då törs man inte befinna sig i skogen så vi får väl skärpa till oss och komma i gång med träningen då.

Helgen som var (torsdag-söndag) tillbringade jag i Wien tillsammans med fyra väninnor. En trevlig helg i en vacker stad med god mat, dryck och trevligt umgänge. Det var dock riktigt gott att komma hem i gen. Tre nätter utan karl, barn, hund och katt i sängen räckte gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0