Vildsvin o björn 081119

Det är väl kanske dags att ge ett livstecken i från sig. Vi går och väntar o väntar på att damen skall behaga komma i gång med löpet men hon verkar inte göra sig någon brådska.

I helgen som gick gjorde vi vår avslutning i eftersöksutbildningen. Det var en givande helg där jag och Meja fick bekanta oss med både vildsvin och björn, visserligen på en "linbana" i skogen men ändå. Tanken med dessa övningar var mest att se hur hunden reagerar för dessa två vilt som ju inte är helt ofarliga för hunden. På lördagen träffade Meja vildsvinet och det ställde hon och höll i länge ända till vi bröt. Det var mycket intressant att se hur hon jobbade och att hon var så självständig. Hon höll samma avstånd till grisen oavsett var jag befann mig. På söndagen var det dags för björn och även här visade hon stort mod men även respekt och ville nu ha mer koll på var jag befann mig tack och lov!  Annars ägnade vi oss åt att leta och undersöka skadeplatser och spåra. Skadeplatsundersökning är ju väldigt viktig eftersom det är där man kan få ett hum om vilken typ av skada djuret kan ha fått och därmed vilken typ av eftersök som är aktuell. Hur som helst har det varit en mycket givande utbildning och nu är Meja och jag godkäntd som eftersöksekipage även för polisiära uppdrag. Enligt ny lag så skall de som polisen kallar ut till skadeplatser ha denna utbildning så vi får väl se om vi får några uppdrag.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Grattis! vad duktiga ni är. Hoppas ni får något "riktigt" uppdrag, vore spännande att se hur det fungerar då. Snart vill vi se att damen löper.. är nyfiken på de förhoppningsvis nya halvsyskonen till Lilja o gänget:)Kram

2008-11-20 @ 16:19:27
URL: http://www.la-sirenitas.se
Postat av: Anna Nygårds

ojdå!! MEJA= en tuff brud i lyxförpackning

2008-11-20 @ 18:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0