Österbybruk (080525)

Jaha då har vi i alla fall tagit reda på att Nils Molin inte tyckte speciellt bra om varken Meja eller Niilo. Niilo fick nöja sig med en tvåa i dag och det kan vi ta, för han visade inte riktigtigt sin bästa sida. Det blev en ganska stressig resa för honom med en löptik i bilen och helt plötsligt var både domare och hela sitationen lite stressig o läskig.  Vi har också fuskat med träningen på sista tiden så det är bra att bli påmind om att  "handlern" = jag får ta och skärpa till mig och träna honom lite inför nästa utställning.
Meja hon fick nöja sig med en slät etta, fast vi såväl behövde ett till cert men men det blir inte alltid som man vill. Däremot gick det alldeles strålande för vad vi hoppas, blivande pappa Lèon. Han tog CERT blev BIR och BIG-4.
Nu kan Lèon stolt titulera sig som både spansk och svensk champion. STORT GRATTIS!!!  Jättekul var det också att träffa Carina och Zalle. Zalle har blivit karl och en riktig snygging, men inte heller det såg Nisse så även Zalle fick till slut nöja sig med en etta. Summan av kardemumman blir att trots att en del resultat hade kunnat vara bättre så har det i alla fall varit en jättetrevlig dag med trevliga människor o hundar på en himla vacker utställningplats.

Nu är det bara att ladd om och förberda sig inför nästa helg då bär det av till Piteå. (Undrar hur jag tänkte då bestämde mig för och övertalade syrran att vi skulle åka dit)?

image7image8

Underbar Léon blev BIG - 4

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilken tur att Nisse inte var blind på båda ögonen så att han åtminstone såg León... tikögat måste varit av emalj!
Lycka till i Piteå. Jag håller tummarna för er!
Kram, Susanne

2008-05-26 @ 21:22:22
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0