Avesta (080614)

Vi har haft en jättetrevlig dag i Avesta i dag, syster Yster (som dessutom fyller år i dag),  Meja och jag. Trots att jag vaknade med en molande huvudvärk som inte ville ge med sig på hela dagen så har det varit riktigt trivsamt. En bidragande orsak till detta är alla trevliga människor runt ringen,det är alltid så trevligt att träffa er. Inte blev det sämre av att Meja i dag tog sitt andra cert. Kändes så skönt för nu är jag övertygad om att hon kommer att bli SUCH så småningom. Frågan är inte om utan snarare när. Hanhuhdscertet erövrade kusin Manne, vilket han verkligen är värd. Så nu kära Manne och broder Zalle blir det spännande för nu står det 2-2-2, så nu får vi se vem som kommer först. Men ni killar får ju ett rejält försprång eftersom Meja antagligen måste ta en paus. Om det skulle vara så att ni inte är klara före så kan vi väl träffas i Sundsvall i November för att ha lite trevligt och KRIGA?? 

Då jag kom hem hade ytterligare två kycklingar bytt ut äggskalet mot en betydlig tuffare värd så nu är det 19 till antalet och ännu verkar det inte vara klart. Det blir nog en rejäl tuppslakt till hösten och "lokalproducerad" kycklingfile hela vintern.

Fick mail från Jenny på Knoppbacka i dag att Aqua och Lèon blivit föräldrar på självaste fredagen den 13, till sju små underverk. STORT GRATTIS!! och hoppas att ni alla mår bra. 

Trots allt positivt som hänt i dag så har jag svårt att riktigt kunna glädjas. Det som skulle göra denna dag riktigt fulländad vore att jag fick beskedet att Blossom givit sig till känna. För er som inte vet så vill jag berätta att Blossom är en vit Perrotik som ägs av Susanne Hall på Kennel Aubelorse i Skåne men som bor hos sina fodervärdar i Staffanstorp.
I onsdags blev Blossom påkörd av en cykel och blev så rädd att hon sprang i väg i ren panik och sedan dess har ingen sett henne. Hon är efterlyst på alla tänkbara sätt och man letar förtvivlat efter henne. Ovissheten är förstås fruktansvärd och jag lider verkligen med Blossoms anhöriga. Jag hoppas innerligt att denna dramatiska historia skall få ett lyckligt slut!

            
Stolt Meja                            Kusinerna Manne o Meja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0