ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!! 080712


Äntligen är matte nöjd och jag är SUCH!!

Det var mycket segt då klockan ringde i morse, efter en sen kväll då vi varit på försenad studentfest till på småtimmarna.  Min äkta hälft hade inte alls samma åsikt som jag om när det var lämligt att åka hem med tanke på morgondagen så jag var ytterst nära att bara vända mig i sängen och sova vidare. Det var grått och regnsjukt ute och ingen ville följa och hålla mig sällskap pga nattens utsvävningar. Vad skulle jag till Alfta med en fet tik å göra?? Till slut så hade jag lyckats övertala mig själv att det nog var lika bra jag masade mig i väg så jag inte skulle komma att ångra mig sen. Kom i väg en halvtimme försenad pga allt velande men kom ändå i god tid. Tur var väl det för i dag gick det vägen, sista certet och Meja är SUCH. Älskade lilla Meja vad matte är stolt och lycklig över dig!  Ännu roligare blev det av att broder Zalle också blev SUCH . GRATTIS Zalle och Carina!  Tänk att Carina och jag fick uppleva detta samtidigt och tillsammans då vi hela tiden peppat  varandra, skojat och "krigat" om vem som skulle komma först.
Meja slutade som BIM, Bobbo blev BIR och slutade som BIG-4 jättegrattis Lena vilken tur att ni stannade!  En himla trevlig dag i hällande regn, var så blöt att det gick att vrida ur kläderna då vi skulle in i ringen eftersom jag fick offra regnjackan till Meja.
Väl hemma så åkte klippmaskinen fram direkt. Meja njöt i fulla drag då jag klippte av henne med skär nr 10. Vilket var det enda som inte bara tuggade i filten. Hon är nu superkort men det känns så bra att ha fått bort all ull och att det nu får komma fram ny fräsch päls. Då vi var klar med klippningen tog vi en cykeltur ner till älven för att både jag och Meja skulle få skölja av oss allt löst hår. Som vanligt rusar Meja rakt ut i vattnet, då hon kommit en bit ut tvärvänder hon och springer till land i gen. Hon ser snopen och förvånad ut, verkar helt oförberedd på att det skulle gå så fort att bli blöt och att det var så kallt. dock kunde Meja inte låta bli utan det slutade med att hon tog sig en simtur i alla fall.


   
Två nya SUCH. syskonen Zalle o Meja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0