Gränna snyft (080828)

Snyft snyft! i morgon åker nog väldigt många Perroägare till Gränna för den årliga Perroträffen. Det skulle även vi ha gjort men nu blir det inte så. Oturen verkar fortfarande inte ha vänt för oss. Uffe har nämligen åkt på blodförgiftning och tillbringat några dagar på falu lasarett med hög feber och frossa. Man har nu hittat en lämplig antibiotika i tablettform så man har kunnat byta till från det intravenösa så han har nu fått komma hem i gen. Jag känner förståss att jag inte vill åka i från honom i detta tillstånd utan Gränna måste vänta till nästa år. Dessutom är jag genomförkyld så det är nog helt enkelt inte meningen att jag skall dit.  Det skulle ha varit så trevligt att få träffa Er alla både två och fyrbenta men jag hoppas att ni får en riktig trevlig helg!! Jag ser fram emot att läsa på Era hemsidor hur ni har haft det.
Vi har i dag fått hem vår nya familjemedlem kattungen Lowe (bilder kommer bara jag får gång på blixten i kameran). Det är en mycket söt och kavat herre som inte verkar speciellt rädd för hundar, Meja slickar sig oroväckande om munnen då hon stirrar på honom med stel kroppshållning, så det gäller att hålla ögonen på henne. Jag tycker dock att det borde gå att vänja henne eftersom hon i dag kan gå lös bland hönsen och umgås hur avspänt som helst med dem och till och med så delar hon matrester med dem då de får sådana. Meja var absolut ingen hönsälskare från början utan jag fick verkligen tala klarspråk med henne om hur man umgås med sådana. Jag hoppas det skall komma att gå bra mellan henne och Lowe också. Ni som har erfarenhet av hur man får det att funka, skriv gärna och berätta jag tar tacksamt emot alla förslag.

Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Åhh! Vad tråkigt att ni inte kom iväg. Jag ville också till Gränna Men jag jobbar. Vi får satsa på ett "DalaCamp" i Gränna nästa år.Hoppas Ulf kryar på sig. Vi hörs1 /Anna

2008-08-30 @ 09:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0